we helpen je graag!

Veelgestelde vragen

Ruilen en retourneren

Kan ik een artikel retourneren en wat kost dit?

Ja dat kan. Als je bestelling niet naar wens is dan kun je het terugsturen.

Retourneren is gratis als je een deel van je bestelling houdt (in het geval je meerdere items besteld hebt). Retourneer je de hele bestelling? Dan zijn de kosten voor het retour sturen €4,15 (brievenbuspakketje) en €5,99 voor een gewoon pakket. Deze kosten brengen we in mindering op het bedrag dat we naar je terugstorten. 

  • Woon je in Utrecht? Dan mag je een retour ook altijd zelf even afgeven of door de brievenbus gooien. Laat gerust weten.

  • In je pakketje zit een retourformulier + retourlabel met instructies voor het retour sturen. 

  • Let op: oorbellen kunnen vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden

Common & Sense is een startend merk. We verzenden alle orders (hoe klein ook) gratis, maar helaas is gratis retour sturen op dit moment een te grote kostenpost.

Kan ik een artikel ruilen?

Ja dat kan, ruilen is gratis en je kunt hiervoor het formulier gebruiken dat bij jouw bestelling gevoegd is.

Twijfel je over de maat? Neem dan eerst even contact op via support@commonandsense.nl. Dan zorgen we ervoor dat je gewoon in 1 keer het juiste artikel krijgt. Dat bespaart een hoop gedoe;)

Als je een bestelling meer dan 1 keer wilt omruilen zijn de extra verzendkosten hiervan voor je eigen rekening;

Verzenden en leveren

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen worden gratis verstuurd in Nederland. 

Retour
Meer over retourneren en de instructies lees je bij het kopje: kan ik een artikel retourneren? 

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt over het algemeen binnen 2 a 3 werkdagen verstuurd. Sneller kan ook, plaats dan even een opmerking bij de bestelnotitie. We werken met een klein team en pakken alles zelf met liefde in, vandaar dat het niet altijd lukt om dezelfde dag te versturen en we met 2 a 3 werkdagen rekenen. 

Je ontvangt per e-mail een track and trace mail van PostNL waarmee je je pakketje kunt volgen. Niets ontvangen? Check dan even je spambox.

Ook brievenbuspakketjes hebben een track & trace. Maar hiervoor hoef je natuurlijk niet thuis te blijven, deze pakketjes worden bij jouw in de brievenbus bezorgd. 

Door wie wordt mijn pakket geleverd?

De pakketjes worden bezorgd door PostNL. Je ontvangt hiervan een track en trace code per e-mail. 

Help ik heb geen bevestingsmail gekregen!

Soms belanden onze bevestigingsmails in je spambox. Check even of de bevestiging tussen je ongewenst mail / spambox staat. Je kunt ons als veilig markeren, dan komen de mails voortaan in je inbox terecht. 

Moet ik thuis zijn als mijn pakket geleverd wordt?

Brievenbuspakketjes passen door de brievenbus. In de track & trace code die je ontvangt, kun je zien of jouw pakketje als brievenbuspakketje of als normaal pakket bezorgd wordt.

Versturen jullie ook buiten NL? Bijv. Belgie of Duitsland?

Jazeker, we shippen binnen de gehele EU. Er worden wel verzendkosten gerekend. Voor Belgie en Duitsland is dit 6.95. .

Cadeaukaarten

Kan ik betalen met een cadeaukaart?

Je kunt 4 cadeaukaarten bij ons inwisselen:

1. Giftcard van Common & Sense 
2. Fair fashion giftcard
3. VVV bon

Dat werkt als volgt: 
Voor optie 1 & 2 geldt: In het afrekenscherm zie je bovenaan een veld staan met: kortingscode. Voer daar de code van je giftcard in. Het bedrag dat op de giftcard staat wordt van de prijs afgehaald. 

Voor optie 3 geldt: vink ‘cadeaukaart’ aan als afreken optie aan (de optie onder creditcard). Vervolgens kun je de code van je vvv-bon invullen. 

Contactgegevens

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn mailje

We proberen mailtjes binnen 1werkdag (24 uur)  te beantwoorden. We runnen common & sense met een klein team en lezen/beantwoorden alles persoonlijk zelf. We vinden het heel belangrijk om zo persoonlijk en benaderbaar mogelijk te zijn en helpen je graag! Dat doen we binnen kantoortijden van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 18:00. Als je in het weekend mailt krijg je op maandag een mailtje terug. 

mail: support@commonandsense.nl

Hoe kan ik contact opnemen?

support@commonandsense.nl

We proberen mailtjes binnen 1 werkdag (24 uur) te beantwoorden. We runnen common & sense met een klein team en lezen/beantwoorden alles persoonlijk zelf. We vinden het heel belangrijk om zo persoonlijk en benaderbaar mogelijk te zijn en helpen je graag! Dat doen we binnen kantoortijden van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 18:00. Als je in het weekend mailt krijg je op maandag een mailtje terug. 

 

Privacy

Privacybeleid

Common & Sense respecteert je privacy. De informatie die je via de website achterlaat gebruiken we alleen voor het klaarmaken en versturen van je bestelling. Als je je aangemeld hebt voor de nieuwsbrief, gebruiken we je e-mail adres om je op de hoogte te houden van nieuws. Uiteraard verstrekken we jouw persoonlijke informatie nooit aan derden. 

Staat jouw vraag hier niet tussen? Mail ons gerust via: support@commonandsense.nl.