Veelgestelde vragen

we helpen je graag!

Verzenden en levertijden

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

We werken met een klein team en pakken alles zelf met liefde in. Je bestelling wordt over binnen 3 werkdagen verstuurd. 

Je ontvangt per e-mail een track and trace mail van PostNL of DHL waarmee je je pakketje kunt volgen. Niets ontvangen? Check dan even je spambox.

Ook brievenbuspakketjes hebben een track & trace. Maar hiervoor hoef je natuurlijk niet thuis te blijven, deze pakketjes worden bij jouw in de brievenbus bezorgd. 

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen vanaf €50,- worden gratis verstuurd in Nederland. 

Retour
Meer over retourneren en de instructies lees je bij het kopje: kan ik een artikel retourneren? 

Door wie wordt mijn pakket geleverd?

De pakketjes worden bezorgd door PostNL of DHL. Je ontvangt hiervan een track en trace code per e-mail. 

Help ik heb geen bevestingsmail gekregen!

Soms belanden onze bevestigingsmails in je spambox. Check even of de bevestiging tussen je ongewenst mail / spambox staat. Je kunt ons als veilig markeren, dan komen de mails voortaan in je inbox terecht. 

Moet ik thuis zijn als mijn pakket geleverd wordt?

Brievenbuspakketjes passen door de brievenbus. In de track & trace code die je ontvangt, kun je zien of jouw pakketje als brievenbuspakketje of als normaal pakket bezorgd wordt.

Versturen jullie ook buiten NL? Bijv. Belgie of Duitsland?

Jazeker, we shippen binnen de gehele EU. Er worden wel verzendkosten gerekend. Voor Belgie en Duitsland is dit 6.95. .

Ruilen en retourneren

Kan ik een artikel retourneren en wat kost dit?

Ja dat kan. Als je bestelling niet naar wens is dan kun je het terugsturen. Voor sale artikelen besteld vanaf 17-01-25 geldt: 

  • Je kunt het pakketje zelf naar ons terugsturen via een zelfgekozen postbedrijf
  • Je kunt ook een verzendlabel bij ons opvragen, die ontvang je dan per e-mail. Gebruik je een verzendlabel dat wij je toesturen? Dan zijn de kosten voor het retour sturen €4,15 (brievenbuspakketje) en €5,99 voor een gewoon pakket. Deze kosten brengen we in mindering op het bedrag dat we naar je terugstorten. 
  • Woon je in Utrecht? Dan mag je een retour ook altijd zelf even afgeven of door de brievenbus gooien: Hooghiemstraplein 124, Utrecht. 

Kan ik een artikel ruilen?

Ja dat kan, ruilen is gratis en je kunt hiervoor het formulier gebruiken dat bij jouw bestelling gevoegd is.

Twijfel je over de maat? Neem dan eerst even contact op via support@commonandsense.nl. Dan zorgen we ervoor dat je gewoon in 1 keer het juiste artikel krijgt. Dat bespaart een hoop gedoe;)

Als je een bestelling meer dan 1 keer wilt omruilen zijn de extra verzendkosten hiervan voor je eigen rekening;

Afhalen & Passen

Kan ik bij jullie op kantoor langskomen en kleding passen?

In verband met geboorteverlof is dit tijdelijk niet mogelijk. Normaal gesproken bieden we deze mogelijkheid altijd graag aan, zodra passen en langskomen weer mogelijk is laten we dat op deze plek en op onze socials weten. 

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Afhalen tijdelijk niet mogelijk. Normaal gesproken kan dit wel en waarderen we het enorm dat je de moeite neemt om langs te komen. Zodra afhalen weer mogelijk is zullen we dit op deze plek en ook onze socials communiceren. 

Cadeaukaarten

Kan ik betalen met een cadeaukaart?

Je kunt 4 cadeaukaarten bij ons inwisselen:

1. Giftcard van Common & Sense 
2. Fair fashion giftcard
3. VVV bon

Dat werkt als volgt: 
Voor optie 1 & 2 geldt: In het afrekenscherm zie je bovenaan een veld staan met: kortingscode. Voer daar de code van je giftcard in. Het bedrag dat op de giftcard staat wordt van de prijs afgehaald. 

Voor optie 3 geldt: vink ‘cadeaukaart’ aan als afreken optie aan (de optie onder creditcard). Vervolgens kun je de code van je vvv-bon invullen. 

Contact

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn mailje

Op maandag, woensdag en vrijdag wordt onze supportmail bijgewerkt. We runnen Common & Sense met een klein team en lezen/beantwoorden alles persoonlijk zelf. Als je in het weekend mailt krijg je op maandag een mailtje terug. 

Mail: support@commonandsense.nl

Hoe kan ik contact opnemen?

Je kunt ons het beste bereiken via: support@commonandsense.nl

 

Privacy

Privacybeleid

Common & Sense respecteert je privacy. De informatie die je via de website achterlaat gebruiken we alleen voor het klaarmaken en versturen van je bestelling. Als je je aangemeld hebt voor de nieuwsbrief, gebruiken we je e-mail adres om je op de hoogte te houden van nieuws. Uiteraard verstrekken we jouw persoonlijke informatie nooit aan derden. 

Welkom in Utrecht!

Common & Sense heeft een kantoor in Utrecht.

Adres

Hooghiemstraplein 124
3514 AZ Utrecht 

Kantoortijden

Pakketjes sturen we op:
Maandag & Donderdag 

E-mail

support@commonandsense.nl